398 dzień w sieci... / 398 day in the web...
it has began...
Hej. Miesiąc luty już za nami, najwyższy czas na wpis w ramach kolejnego Figurkowego Karnawału Blogowego. W tym miesiącu Posiad z blogu Gangs of Mordheim zadał nam temat "Wielkie Konfilkty". Temat stał się świetną okazją aby zaprezentować wam nową narratywną kampanie jaka wraz z Hive Fleet Shoggoth postanowiliśmy rozpocząć w trakcie naszych starć w Warhammerze 40 000. Tło fabularne do prologu przygotował mój przeciwnik i znajdziecie je na jego wciąż świeżutkim blogu. Razem udało się nam skomponować zasady misji, które w skrócie wyglądają tak: Gracze tworzą armie dowolnie, tak, by reprezentowały strony konfliktu: broniących się w ruinach Iron Hands oraz atakujących Tyranidów z Roju Lewiatan. Pole bitwy i wystawienie: Iron Hands bronią dostępu do ruin. Aby odzwierciedlić to na stole, po stronie obrońcy powinno znajdować się znacząco więcej budynków, osłon, ruin. Marines bronią również miejsc w których ukryty jest ich ekwipunek, więc w ruinach należy ustawić sześć punktów. Gracze wystawiają swoje armie wzdłuż krótkich boków stołu. Najpierw Tyranidzi ustawiają swoje siły w odległości 12 cali od swojego skraju pola bitwy, a następnie Iron Hands wystawiają swoje siły w odlełgości 36 cali od swojego skraju pola bitwy. Przebieg gry: Tyranidzi zaczynają. Zadaniem gracza Tyranidów jest przedostanie się Przywódcą na drugi koniec stołu (duża wygrana) oraz niszczenie znaczników ekwipunku przez przejmowanie ich przewagą liczebną. Zadaniem Iron Hands jest nie dopuszczenie Przywódcy Tyranidów za linię obrony oraz ochrona znaczników. Punktacja: jeśli Przywódca Tyranidów dotrze do przeciwnego krańca stołu, Tyranidzi odnoszą duże zwycięstwo. Jeśli Przywódca Tyranidów zostanie zabity, Iron Hands odnoszą duże zwycięstwo. Po zakończeniu gry należy policzyć, ile znaczników zostało zniszczonych przez Tyranidów. Iron Hands otrzymują punkty za znaczniki, które pozostały na stole. Gracz z większą liczbą punktów odnosi małe zwycięstwo. Czas gry: zróżnicowany, zgodnie z zasadami Narrative Play. Co do kompozycji armii to miałem niezwykle proste zadanie - ostatnio ukończyłem malowanie Patrolu - dlatego na stole wylądowały wszystkie moje ukończone modele. Udało się osiągnąć szaleńczy wynik 33 PL :D Librarian Scouts Intercessors Apothecary Dreadnought Razorback Tyrandzi wystawili przeciw mnie klimatyczną rozpiskę o równej sile. Tyranid Prime Neurthrope Hormagaunts Hormagaunts Zoantropes Tyranid Warriors | Hey! February has ended so its time for "Figurkowy Karnawał Blogowy". As some of you know The Karnawał is an initiative associating Polish bloggers for monthly work on a given topic connected with wargaming.. The February theme, proposed by Posiadon the blog Gangs of Mordheim, is Great Confilcts. It's great opurtnity to show you our new narrative campaning. With Hive Fleet Shoggoth we started new series of narrative game in Warahammer 40 000. You can read all about fluff and background on his blog: Shoggoth's Place We made some custom rules for our game: Army composition: One player takes defender role - Iron Hands forces. Second player take Tyranid forces from Leviathan hive fleet. Battlefield and Deployment: Iron Hands defend ruins entrance. On Defenders side of battlefield should be plenty buildings, covers and ruins, Marines also defend there's supply so there should be six objective marker. Players deploy their army along the short sides of the table. First Tyranids Deploy their forces whitin 12" of attacker edge. Next Iron hands deploy their units whitin 36" from defenders battlefield edge Tyranids have first turn. Victory condition: If tyranids successfully get their Warlord thru defenders battle edge they score major Victory. If Tyranid Warlord was killed then Iron Hands score major Victory. Tyranids units can destroy objective marker if there is no Iron Hands unit within 3" from marker. At end of the game if more than half objective was destroyed Tyranids score minior victory Otherwise Iron Hands score minor victory. About my list - it was super easy. Recently I finished painting patrol deployment so I can put all my painted miniatures on battlefield. It was "huge" 33 PL. Librarian Scouts Intercessors Apothecary Dreadnought Razorback Tyranid forces also 33PL: Tyranid Prime Neurthrope Hormagaunts Hormagaunts Zoantropes Tyranid Warriors |
I tura Tyranidów
Ruch: Fala Tyranidów rusza w kierunku pozycji Iron Handsów. Hormagaunty biegną, pozostali tyranidzi wysuwają się na lepsze pozycje. Strzelanie oraz psionika: Ostrzał Warriorów w połączeniu z mocnym uderzeniem Smitami, prawie całkowicie niszczy odział Intercessorów broniących zapasów znajdujących się w budynku. Dodatkowo hormagaunty dzięki mocy otrzymują dodatkowe wzmocnienia (5+++ ignorujące rany). Walka wręcz. Jednemu z oddziałów słabszych tyranidów udaje się związać walką osłabiony już odział marinsów, ci nie podają się jednak łatwo - dwóm udaje się dotrwać do końca tury. | I turn Tyranids
Movement:
Tyranids swarm trou battefield.
Hormagaunt advanced, rest of their forces take beter position.
Shooting and psychic:
Warriors shooting combined with psykers smites almost destroy Intercessors unit which is defending bunker.
Hormagaunts gets buff - better invulnerable save (5+++)
Melee:
One of Hormagaunts units successful charged marines unit. But Space Marine are tough - they survived.
|
I tura Iron Hands
Ruch:Ranni Intercessorzy wycofują się z walki tak aby przeciwnik był w polu rażenia broni pozostałych oddziałów. Apothecary ceruje rannego marinsa. Jednocześnie na drugim końcu pola bitwy, Dreanought oraz Librarian zbliżają sie w kierunku Warriorsów z zamiarem wyeliminowania tych niebezpiecznych strzelców. Strzelanie oraz psionika. Apothecary oraz Razorback ostrzeliwują odział atakujący bunkier. Scouci wykorzystując dobra pozycje ostrzeliwują drugi duży odział małych tryanidów. Dreanought oraz Librarian próbuja zmiękczyć swoje cele przed szarżą. Walka wręcz Dreanought oraz Librarian doszarowują do Warriorsów - niestety nie udaje się im ich wyłaczyć z walki, na szczęście ich odpowiedzi w walce wręcz nie zadają żadnych strat. W drzwiach bunkra rozgorzewa ponownie walka wręcz - Apothecary szarżuje na mocno przetrzebiony odział wroga - niestety nie ma wystarczająco szczęścia aby pokonać wszystkich przeciwników. |
I turn Iron Hands
Movement:
Wounded Intercessors fallback and Apothecary heal them.
On the other side of battlefield Dreadnought and Librarian approach Warriors to take this dangerous xenos out.
Shooting and psychic:
Apothecary and Razorback shoot at Hormagaunts. Scouts shoot at second Hormagaunts units. Dreadnought and Librarian use some fire at warriors.
Melee:
Dreadnought and Librarian attacks Warriors - unfortunately they unable to whip them out. Warriors weapons don't reach either Librarian or Dreadnought.
At the doorstep of bunker Apothecary charge damaged unit of hormagaunts - the unlucky and he don't destroy them.
|
II tura Tyranidów
Ruch: Tyranidzi prą do przodu. Wciąż licznemu oddziałowi Hormagaunt'ów. udaję się zniszczyć jeden ze celów misji. Odział tyranidzkich psioników wysuwa się do przodu aby dokończyć to co zaczęli ich mniejsi kuzyni. Strzelanie oraz psionika: Ponownie uderzenia psioniczne okazują się niszczące dla wybrańców imperium, Apothecary pada pod naporem wrogich mocy. Prime ostrzeliwuje Scoutów ale nie skutecznie. Walka wręcz. Hormagaunty wdzierają się do budynku jednak nie udaje się im pokonać marinsów, same jednak odnoszą znaczne straty. Warriors'y padają pod ciosami potężnego Drednoughta oraz Dowódcy lojalistów. |
II turn Tyranids
Movement:
Tyranids still push forward.
Still strong Hormagaunt unit destroyed one of objectives. Tyranids Psykers approach bunker to finish bloody work.
Shooting and psychic:
One more time psychic force turn out to be most dangerous of tyranids weapon - Zoanthropes and Neurothrope killed Apothecary with smite.
Tyranid Prime shooted at scouts..
Melee:
Hormagaunts entered building but they failed to wound Space Marines.
Warriors died from Librarian and Dreadnought punches. |
II tura Iron Hands
Ruch: Dreanought oraz Librarian zmierzają w kierunku przywódcy Tyranidów. Strzelanie: Ostrzał z Razorbacka okazuje się wyniszczający dla małych tyranidzkich form, prawie cały odział hormagauntów zostaje zniszczony w tej turze. Dzięki temu scouci wykorzystują okazje i oddają kilka celnych strzałów w kierunku wrogiego lidera. Walka wręcz: Obrońcy bunkra zabijają ostatniego z tyrandiów we wnętrzu i konsolidują się w kierunku tyranidzkich psioników. Librarian doszarżowuje do przywódcy tyranidów - gdyby nie szczęście przeciwnika w rzutach bitwa była by rozstrzygnięta już wtedy. |
II turn Iron Hands
Movement:
Dreadnought and Librarian approach Xenos Warlord.
Shooting and psychic:
Razorback shooting was devastating for Hormagaunts - almost all of them was wiped out. Scouts takes his chance and shoot at enemy boss.
Melee:
Bunkers defenders killed last Hormagaunts and consolidated.
Librarian clashed with Tyranid Prime - Xenos was very lucky, it was close to kill Prime with this action. |
III tura Tyranidów
Ruch: Tyranid Prime używając swojego asa z rękawa ucieka z walki i oddala się na znaczną odległość. Strzelanie oraz psionika: Nawet wytrenowany umysł Librariana nie był wstanie sprostać mocarnemu psionicznemu uderzeniu jakie spadło na przywódce Iron Handsów. Walka wręcz. Pojedynczy Hormagaunt szarżuje na pancerną maszynę kroczącą marinsów. Ta nic sobie z tego nie robiąc maszeruje dalej w kierunku miejsca gdzie poległ Librarian. |
III turn Tyranids
Movement:
Tyranid Prime fled out combat and run thru battlefield.
Shooting and psychic:
Zoanthropes and Neurothrope killed Librarian - that was brutal psychic attack.
Melee:
Single Hormagaunt charged Dreadnought. This mighty machines simply walked over dead tyranid body.
|
III tura Iron Hands
Ruch:Resztki załogi bunkra ruszają w pogoń za uciekających Tyranid Primem. Dreanought kontynuuje swój marsz w kierunku wrogich psioników. Strzelanie oraz psionika. Razorback oraz Scouci ostrzeliwują priorytetowy cel misji, mocno go ranią ale nie zabijają. Dreanought oraz Intercessorzy nieskutecznie ostrzeliwują Zoantropy. Walka wręcz Dreanought ostatecznie dociera do walki wręcz - jednak rzuty obronne wroga nie pozwalają na zniszczenie przeciwnika. Załoga czołgu próbuje zaszarżować przeciwnika, niestety się im to nie udaje. Dzielni obrońcy bunkru zostają niestety pokonanie przez Prima w walce wręcz. |
III turn Iron Hands
Movement:
Intercessors chased Tyranid Prime. Dreadnought continued his approach to Tyranids Psykers.
Shooting and psychic:
Razorback and Scouts shooted at enemy Warlord - close to kill him but not yet.
Dreadnought and Intercessors try to hurt Zoanthropes but they failed.
Melee:
Dreadnought finally got to the fight with Zoanthropes - unfortunately enemies invulnerable save made them invincible this turn.
Tyranid Prime destroyed last of Intercessors.
|
IV tura Tyranidów
Ruch: Wrogi przywódca kontynuuje swoją ucieczkę, starając się zapewnić zwycięstwo xenos. Zoantrophe niszczą tak dzielnie bronione zapasy w bunkrze. Strzelanie oraz psionika: Drednought otrzymuje potężne psioniczne ciosy jednak udaje się mu to przeżyć. |
IV turn Tyranids
Movement:
Tyranid Prime continued his fled - his goal is to escape before Space Marines managed to kill him. Zoanthrope destroyed second objective marker.
Shooting and psychic:
Zoanthropes and Neurothrope smited Dreadnought but he endured this.
|
IV tura Iron Hands
Ruch: Zarówno razorback jak i Scouci ruszają w pogoń za uciekającym Prime'm Strzelanie oraz psionika: Ostrzał z dział czołgu oraz scoutów eliminuje z gry dowódce tyranidów. Walka wręcz: Dreadnought nęka wrogich psioników, jednak ci wydają się być wyjątkowo odporni. |
IV turn Iron Hands
Movement:
Scouts and Razorback chased Tyranid Prime
Shooting and psychic:
Razorback and Scouts shooted at enemy Warlord - this time Tyranid Prime died.
Melee:
Dreadnought try to kill enemy psykers, but they was extremely resilient.
|
V tura końcówka
Space Marines okazują się nieskuteczni w ostrzale pozostałych jednostek wroga. Szczęśliwym rzutem kończymy grę z upływem V tury. | V turn - the end
There was only a few units at the battlefield.
Tyranids destroyed dreadnought with Smite. Space Marine was unsuccessful to kill enemy in this turn. Game ended there. |
Wynik
Iron Hands odnoszą główne zwycięstwo, a w małych punktach dominują 4 do 2.
Podsumowanie
Ta niezwykle mała bitwa jak na standardy Warhammera 40 000 była niezwykle emocjonująca. Do końca nie było pewne kto zwycięży. Starcie te będzie przeze mnie pamiętane również jako pierwsza full painted and full wyswig bitwa w 40stkę. To nie koniec zmagań Iron Hands z Shoggoth Fleet - to dopiero początek. Postaramy się dostarczać wam jak najczęściej relacji z tej fabularnej zabawy. Na koniec trochę zdjęć z pola bitwy. | Score
Tyranids warlord was killed and four of objective markers was unharmed
Iron Hands scored both major and minor victory.
Summary
This small battle was extremely intense. No one could be sure of victory at any points of this game.
I must say it was ultra fun to play full painted army - one more extra motivation to paint more.
This no end of this conflicts - it was only prologue to long term campaign Iron Hans vs Tyranids so stay tuned.
And more photo from this battle. Enjoy.
|
Na W40K zupełnie się nie znam, ale bardzo mi się podoba takie symboliczno-sztabowe przedstawienie sytuacji pola bitwy (symbole na tle zdjęcia pola bitwy - bardzo dobrego swoją drogą). Ładne i czytelne, przypominają mi się dawne WD.
OdpowiedzUsuńCieszę się, że się podoba - tym bardziej jeśli jest w miarę czytelne nawet dla ludzi nie grających w 40stkę.
UsuńBardzo dobrze opowiedziany raport :) gratuluję ciekawej bitwy. Czekam na więcej.
OdpowiedzUsuńDzięki. Będzie więcej - bardzo się nam ten narrativy spodobały
UsuńŁezka się w oku kręci, te bohaterskie hormaganty szarżujące drednaughta... Zemsta będzie smakowała puszkowanym mięskiem :D
OdpowiedzUsuńObiecuje, że to nie będzie easy-food :D
Usuń